Every Little Thing She Does Is Magic - Sleeping at Last

被今天的新文寒到的旁友来听首温暖的曲子吧。

陆维luv baker:

【Appreciate】

出自Sleeping At Last 英伦独立乐队今年发行的新单:《Atlas: Life》。然而这首曲子2014年4月就已经火了一把。最早出于《实习医生格蕾》第十季第20集。该曲为颁奖现场的背景乐。

听上去似乎有一种如释重负,打从心底感激的情感蕴育其中。所以这首曲子也适合送给母亲们。每一个值得被感激的人。

如今这首曲子在网易云只有50多评论,然而我相信三个月后评论会过百,美轮美奂的歌词翻译也会出现。


歌词(自Kongfuxu

I've tried before to tell her

我早就想让她知道

Of the feelings I have for her in my heart

我心里对她的感觉

Every time that I come near her

每次我走近她

I just lose my nerve as I've done from the start

我就失去了最初的勇气

Every little thing she does is magic

她做的每件事都充满魔力

Every thing she does just turns me on

每件事都很神奇

Even though my life before was tragic

从前我的生活悲惨

Now I know my love for her goes on

现在我知道我有多爱她了

Do I have to tell the story

所以我要讲个故事

Of a thousand rainy days

我们第一次见面

Since we first met

是一个下雨的日子

It's a big enough umbrella

一个大伞出现在我头顶

But it's always me that ends up getting wet

我不再感觉到雨天的湿冷

Every little thing she does is magic

她做的每件事都充满魔力

Every little thing she does just turns me on

每件事都很神奇

Even though my life before was tragic

尽管从前我的生活悲惨

Now I know my love for her goes on

现在我知道我有多爱她了

I resolve to call her up a thousand times a day

我决定每天都给她打一千次电话

And ask her if she'll marry me in some old fashioned way

问问她是否愿意嫁给我

But my silent fears have gripped me

但是无声的恐惧让我寸步难行

Long before I reach the phone

在拿起电话之前良久

Long before my tongue has tripped me

我的舌头不听使唤

Must I always be alone?

我注定是一个人吗?

Every little thing she does is magic

她做的每件事都充满魔力

Every thing she does just turns me on

现在我知道我有多爱她了

Even though my life before was tragic

从前我的生活很痛苦

Now I know my love for her goes on

现在我知道我有多爱她了

Every little thing she does is magic

她做的每件事都充满魔力

Every thing she does just turns me on

现在我知道我有多爱她了

Even though my life before was tragic

从前我的生活很悲惨

Now I know my love for her goes on

现在我知道我有多爱她了

查看全文
 
评论(2)
 
 
热度(214)
 
上一篇
下一篇
© 我是你婪老师|Powered by LOFTER